FAQ | Vragen en antwoorden
Bestellen
Voor wie is het aanbod van kaiserkraft bedoeld?
Onze productassortiment is gericht op zowel commerciële klanten als openbare dienstverleners.
Als u een particuliere klant bent, selecteer dan ’Particuliere klanten’ rechts boven de knop van de winkelwagen.
Ik ben een nieuwe klant, hoe kan ik bestellen?
Als nieuwe klant kunt u direct via de webshop bestellen. Plaats de gewenste producten in de winkelwagen, ga dan naar ’Afrekenen’ en klik op ’Doorgaan als nieuwe klant’.
Waar kan ik het artikelnummer van het product vinden?
U vindt het artikelnummer op de productdetailpagina boven de productnaam.
Voor verpakkingsproducten vindt u het artikelnummer in de tabel met productvarianten.
Hoe kan ik als gast bestellen?
Als je als gast wilt bestellen, kan je dat doen door in het winkelwagentje op ‘Afrekenen’ te klikken en vervolgens op “Doorgaan als nieuwe klant” als gast bestellen, alleen loop je veel voordelen mis.
Zoals: Online offertes aanvragen, betaalmethoden op factuur en bestel-factuur overzichten.
Geldt er een minimale bestelwaarde?
Nee, er geldt geen minimum bestelwaarde. Onze leveringen binnen Nederland zijn echter alleen gratis en transportverzekerd vanaf een orderwaarde van EUR 150,00!
Hoe weet ik dat kaiserkraft mijn bestelling goed heeft ontvangen?
Als u een bestelling doet in de webshop, krijgt u eerst een automatische e-mail als bestelbevestiging. Zodra uw opdracht intern bij ons is verwerkt, krijgt u de orderbevestiging.
Kan ik mijn bestelling later nog wijzigen?
Afhankelijk van de status van de bestelling is het nog mogelijk om wijzigingen aan te brengen. Neem onmiddellijk contact met ons op. Onze klantenservice zal proberen u zo goed mogelijk te helpen.
Service
Kan ik online offertes aanvragen?
Je kunt dit snel en eenvoudig doen - met slechts één klik. Zo eenvoudig is het: 1. log in met jouw webshopaccount. 2. plaats de gewenste producten in het winkelmandje 3. klik op “Offerte aanvragen”. 4. en klaar! Je ontvangt binnen zeer korte tijd jouw vrijblijvende offerte.
Kunnen de aangeboden producten ook in andere kleuren of speciale uitvoeringen worden geleverd?
Tegen een meerprijs leveren wij veel producten in speciale kleuren. De betreffende artikelen zijn verkrijgbaar in elke RAL-kleur. In de online shop kan je voor sommige artikelen dan met één klik het RAL-kleurenservicepakket kiezen. Neem bij vragen contact met ons op.
Is er garantie op de aangeboden producten?
Je krijgt op onze producten in de webshop een garantieperiode van 3 jaar. Op alle EUROKRAFTpro-producten geven wij jou 10 jaar garantie. Sommige producten hebben nu zelfs een garantie van maximaal 15 jaar. Verpakkingsmaterialen en andere verbruiksartikelen zijn van deze garantie uitgesloten.
Biedt kaiserkraft een montageservice?
Voor veel producten, zoals kantoormeubilair of stellingsystemen, bieden wij op verzoek een montageservice aan. Onze diensten voor de betreffende producten worden in een groen vakje op de productpagina's in de webwinkel weergegeven. Zo kan je direct zien welke diensten je extra kan bestellen. Neem bij vragen contact op met onze verkoop afdeling.
Reserveonderdelen en onderhoud – welke service krijg ik na aankoop?
Je kan zelfs jaren na aankoop nog reserveonderdelen verkrijgen via onze verkoop afdeling. Op onze website vindt je informatie over onze aftersalesdiensten.
Ik wil graag mijn hele kantoor, magazijn of productiehal inrichten. Kan kaiserkraft mij hierbij helpen?
Ja, we kunnen de gehele project planning ondersteunen. We zijn je graag van dienst en je kunt contact opnemen via verkoop@kaiserkraft.nl of ons bellen op nummer 0252-461300
E-procurementoplossingen – waar vind ik informatie?
Wij informeren u online over de mogelijkheden van e-business. Als u geïnteresseerd bent in het integreren van onze artikelcatalogus in een elektronische inkoopoplossing, adviseren wij u graag. Neem contact op met onze e-procurement-experts. Wij produceren individuele webshops met interfaceverbinding, bijvoorbeeld via OCI, of elektronische catalogi in vele formaten en classificaties volgens uw specificaties.
Verzending
Zijn er verzendkosten?
Vanaf een aankoopwaarde van EUR 150 zijn onze leveringen binnen Nederland gratis en verzekerd tijdens transport. Als de aankoopwaarde minder dan EUR 150 bedraagt, worden verzendkosten van EUR 9,90 in rekening gebracht. Er geldt geen minimum bestelwaarde.
Worden er verpakkingskosten in rekening gebracht?
Verpakkingskosten zijn in de prijzen inbegrepen. Het verpakkingsmateriaal is meestal herbruikbaar. Het kan ook worden gerecycled en is met overeenkomstige symbolen gemarkeerd.
Met welke levertijden moet ik rekening houden?
De levertijd wordt voor elk artikel in onze webshop vermeld. Meer dan 50% van onze bestellingen wordt uit voorraad geleverd, wat een snelle levering garandeert. Artikelen die op voorraad zijn, worden doorgaans binnen 3 werkdagen bij onze klanten afgeleverd. De levertijd van jouw producten vindt je altijd op de orderbevestiging. We bieden onze klanten ook de mogelijkheid om een vaste datum af te spreken. Neem contact met ons op als je vragen hebt over de levering.
Waar wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij leveren standaard aan de stoeprand. Voor geselecteerde artikelen bieden wij op verzoek ook levering op de plaats van gebruik. Neem contact met ons op om deze optie te bespreken.
Zending traceren
Kan ik mijn pakket online volgen?
De levertijd voor uw bestelling vindt u steeds in de orderbevestiging. Als geregistreerde en aangemelde klant in de webshop kunt u in het gedeelte ‘Mijn account’ uw online bestellingen inzien en de status laten aangeven. Met behulp van uw klantnummer en uw ordernummer kunt u de zending traceren.
Hoe weet ik of de bezorgstatus van mijn bestelling is gewijzigd?
Zodra u uw klant- en ordernummer heeft ingevoerd op de pagina voor het traceren van uw zending, kunt u een actieve melding instellen. U ontvangt dan een e-mail als de status van uw zending verandert. Klik hiervoor op ’e-mailmelding instellen’ en selecteer wanneer u wilt worden geïnformeerd:
- Zodra de zending onderweg is
- Na levering van een zending
- Voor elke nieuwe status van een zending
Voer het e-mailadres in waarnaar de melding moet worden verzonden. U kunt de zending ook naar wens een naam geven, bijvoorbeeld als u meerdere leveringen verwacht en de meldingen dienovereenkomstig wilt differentiëren.
Afhankelijk van welke gevallen u heeft geselecteerd, ontvangt u automatisch gegenereerde meldingen per e-mail.
Als u nog vragen heeft over uw bestelling en/of levering, neem dan contact met ons op via verkoop@kaiserkraft.nl.
Betaling
Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?
De getoonde prijzen zijn eindprijzen exclusief btw, aangezien de aanbieding gericht is op commerciële klanten. Als u in de webshop ’Particuliere klant’ selecteert of inlogt met een particuliere klantaccount, worden de prijzen bruto weergegeven.
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Als particuliere klant bieden wij betaling via Ideal, creditcard, ApplePay of vooruitbetaling aan. Zakelijke klanten hebben de mogelijkheid om te betalen via Ideal, creditcard, ApplePay, vooruitbetaling, SEPA-incasso of na een positieve kredietscore op rekening.
Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
Onze facturen hebben een standaard betalingsvoorwaarde van 14 dagen na factuurdatum. Meer informatie over de betalingsvoorwaarden vindt je in de algemene voorwaarden.
Wanneer en hoe ontvang ik mijn factuur?
Je ontvangt de factuur binnen 1 á 2 dagen na aflevering van de bestelde items per e-mail, niet direct na het plaatsen van de bestelling. Bij webshop orders is er ook in het account een mogelijkheid om de factuur op te zoeken.
Wat gebeurt er als ik een afwijkend factuuradres moet opgeven?
Een afwijkend bezorg- of factuuradres geeft u dan meteen bij de bestelling aan. Mocht u dit zijn vergeten, neem dan contact met ons op en wij helpen u graag verder.
Retourneren en ruilen
Transportschade – wat gebeurt er met beschadigde goederen?
kaiserkraft hecht veel waarde aan hoge kwaliteit, ook bij de selectie van haar leveranciers en expediteurs. Mocht er toch iets misgaan, dan verzoeken wij u dringend om klachten over transportschade binnen een week schriftelijk te melden bij onze klantenservice .
Heb ik een retourrecht en hoelang kan ik daarvan gebruikmaken?
Je hebt 30 dagen de tijd om de goederen te retourneren. Als je de door ons geleverde goederen wilt retourneren of ruilen, dien je ons hiervan binnen 30 dagen na levering op de hoogte te stellen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wij maken dan een afspraak, halen de geretourneerde goederen kosteloos op en betalen je de aankoopprijs terug. Helaas is het niet mogelijk om de goederen rechtstreeks aan het transportbedrijf te retourneren. Gedetailleerde informatie over het recht op retournering en ruilen vindt je in onze Algemene Voorwaarden.
Webshop-functionaliteit
Welke voordelen biedt een account of registratie in de webshop?
Heel veel!
Hier volgt een overzicht van de belangrijkste voordelen voor jou: Vraag online een offerte aan: plaats de gewenste producten in het winkelmandje en klik op ‘Offerte aanvragen’. Dat is alles! Wij sturen je dan een vrijblijvende offerte per e-mail.
Gemakkelijker betalen: wij bieden alle gangbare betaalmethoden (factuur, creditcard, ApplePay en Sepa). Na je eerste bestelling wordt jouw favoriete betaalmethode automatisch als standaard opgeslagen.
Pakketten online volgen, met behulp van Track & Trace ontvang je betrouwbare gegevens over de exacte voortgang van jouw zending. Je kan op elk moment de huidige status van jouw bestelling bekijken.
Meer overzicht: jouw bestelgeschiedenis kan op elk moment worden bekeken – je kan artikelen zonder lang zoeken opnieuw kopen en met een simpele klik ook de reserveonderdelen en accessoires vinden die bij het product passen.
Extra flexibiliteit: sla meerdere factuur- en afleveradressen op en beheer deze.
Download facturen en vele andere documenten in pdf: wanneer je wilt, overal en altijd op dezelfde plaats. Onder “Mijn mailbox” vind je facturen, leveringsbonnen en orderbevestigingen.
Ik heb de gedrukte catalogus en wil een specifiek product in de webshop bekijken. Hoe vind ik dat?
Als u wilt zoeken op een productnaam of op het artikelnummer dat u kent, gebruik dan het zoekveld boven aan de pagina en typ de gewenste zoekterm in.
Ik kan het artikel dat ik zoek niet vinden in de webshop. Wat kan ik doen?
De webshop biedt verschillende mogelijkheden om producten te zoeken. Allereerst geeft de navigatie aan de linkerkant u een overzicht en toegang tot alle productcategorieën. Deze zijn vervolgens verder onderverdeeld in productgroepen. Ten tweede kunt u op elk moment gebruikmaken van de vrije tekstzoekfunctie. Voer simpelweg uw zoekterm of het bekende artikelnummer in het zoekveld bovenaan in de webshop in.
Met behulp van de filterfuncties kunt u het aantal zoekresultaten beperken tot producten die aan de ingestelde criteria voldoen. Zo komt u snel bij het gewenste product terecht en worden ook nog alternatieven en varianten voorgesteld.
Als u het product dat u zoekt nog steeds niet kunt vinden: Ons team van experts biedt u naast onze webshop ook artikelen, oplossingen en zelfs complete projecten. Vanzelfsprekend geven wij u vooraf uitgebreid en competent advies, ook bij u ter plaatse. Vul online ons aanvraagformulier in of neem contact op met onze klantenservice. Wij zullen u snel, vakkundig en betrouwbaar ondersteunen.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Klik in het gedeelte ’Mijn account’ op >>Wachtwoord vergeten en voer uw e-mailadres in het desbetreffende veld in. U ontvangt dan een e-mail met een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
Hoe kan ik me aanmelden voor en afmelden van de newsletter?
Als u zich wilt abonneren op onze gratis newsletter, kunt u zich hier registreren. De gratis newsletter informeert u regelmatig over actuele aanbiedingen, nieuwe producten en interessante weetjes. Na inschrijving ontvangt u bovendien een kortingsbon van 10% voor uw volgende aankoop.
U kunt zich net zo gemakkelijk weer van de newsletter afmelden via een link die zich onder aan de e-mail bevindt.
Kan ik de catalogus ook online bestellen?
Als u geïnteresseerd bent in onze gedrukte catalogus, kunt u deze bestellen via ons contactformulier. De catalogus is gratis en wordt direct verzonden. De catalogus is ook online beschikbaar.
Is er ook een digitale versie van de catalogus?
Ja, de digitale catalogus en veel andere brochures vindt u hier.
Boodschappenlijst in de webshop – zo werkt het:
- Inloggen:
Log in met uw toegangsgegevens om toegang te krijgen tot uw persoonlijke webshop-account. - Uw laatste aankopen en boodschappenlijst op de startpagina:
Na het inloggen ziet u uw laatste aankopen en uw boodschappenlijst direct op de startpagina. U heeft direct toegang tot al uw eerdere bestellingen en kunt nieuwe producten toevoegen. - Toegang tot de boodschappenlijst in het gedeelte ’Mijn account’:
Uw boodschappenlijst wordt ook opgeslagen in het gedeelte ’Mijn account’. Klik daar op ’Boodschappenlijst’ om alle artikelen en bestellingen te bekijken en eventueel opnieuw te bestellen. - Producten in de winkelwagen leggen:
Om producten van uw boodschappenlijst of uw laatste aankopen te bestellen, kunt u op de knop Winkelwagen naast het gewenste artikel klikken en dit artikel toevoegen aan uw winkelwagen.
Opnieuw kopen in ’Mijn account’ – zo eenvoudig is het:
- Inloggen:
Log in op uw webshop-account. - Naar de laatste bestellingen gaan:
Navigeer naar ’Recente bestellingen’ in het gedeelte ’Mijn account’ en bekijk alle producten die u eerder heeft gekocht. - Product uit de oude bestelling selecteren:
Zoek het gewenste product uit een van uw vorige bestellingen en klik erop om het weer te geven. - Op ’Opnieuw kopen” klikken:
Om het product opnieuw te bestellen, kunt u op de knop ’Opnieuw kopen” klikken. Het artikel wordt direct aan uw winkelwagen toegevoegd en u kunt de bestelling afronden.
Hoe werkt een retourzending via de webshop?
- Inloggen:
Log in op uw klantaccount in de webshop. - Bestelling selecteren:
Ga naar het gedeelte ’Bestelgeschiedenis’ en selecteer het artikel dat u wilt retourneren. U kunt ook meerdere artikelen tegelijk selecteren. - Retouraanvraag indienen:
Voer de hoeveelheid en de reden van de retour in. Voltooi de aanvraag door op ’Doorgaan’ te klikken. - Bevestiging en verdere instructies:
Na het indienen van uw aanvraag ontvangt u direct een bevestiging per e-mail. Hierin staan alle verdere stappen en informatie over de terugbetaling.
Chatbot-functionaliteit
Waarmee kan de virtuele adviseur helpen?
U kunt de assistent alles vragen over ons productassortiment, van A voor aanbouwstelling tot Z voor Z-lockerkast. De assistent kan u helpen de juiste producten te vinden op kaiserkraft. Zeg gewoon wat u zoekt of hoe u kan worden geholpen!
Kan ik ook met iemand spreken om advies te krijgen?
De virtuele adviseur wordt niet ondersteund door een menselijke adviseur. Het is een op machinelearning gebaseerde adviseur die gebruikmaakt van gegevens en algoritmes om i advies te geven over bedrijfsuitrusting, kantooruitrusting, magazijnuitrusting en verpakkingen. Als u persoonlijk advies wilt, neem dan contact op met onze verkoopafdeling via ons servicecentrum.
Hoe werkt de virtuele adviseur?
U kunt de virtuele adviseur openen vanaf elke pagina in de webshop door op het chatsymbool te klikken. De assistent is geïntegreerd met een Google-interface. Wanneer u de virtuele adviseur een vraag stelt, wordt deze vraag doorgestuurd naar de Google-interface. Gemini's machinelearning-technologie analyseert uw vragen en herformuleert uw input, zodat kaiserkraft geschikte productaanbevelingen kan doen op basis van uw vragen. Uw chatgeschiedenis wordt niet opgeslagen in uw klantprofiel, maar u kunt uw laatste chat in de assistent terugvinden tot 30 minuten nadat de chat is beëindigd. Daarna kunt u op elk moment een nieuwe chat starten door opnieuw op het chatpictogram te klikken.
Hoe wordt gezorgd dat de antwoorden eerlijk en correct zijn?
De virtuele adviseur reageert op de specifieke inhoud van uw vraag en maakt de beoordeling op basis hiervan en op basis van de open en neutraal geformuleerde instructies van kaiserkraft aan Gemini. Als u meer wilt weten over de ingebouwde Gemini AI, bekijk dan de richtlijnen van Google, die u hier kunt vinden.
Worden mijn chatgegevens doorgegeven aan mensen buiten kaiserkraft ?
De virtuele adviseur gebruikt de informatie die u in de chat invoert en deelt deze met Google Gemini om de meest geschikte antwoorden op uw vragen te genereren. Google heeft echter geen toegang tot de gegevens in uw kaiserkraft klantaccount.
Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb?
Neem bij problemen contact op met ons servicecentrum.
Vraag / antwoord niet gevonden?
Stuur ons uw vraag en wij beantwoorden deze zo spoedig mogelijk.