Elektronisch ingekocht

eProcurement

Raakt u gestrest van inkopen?

Er zijn gebieden waar het besparingspotentieel niet zo heel erg duidelijk is. En dan is er nog de inkoop van C-goederen. Kleine artikelen ongecoördineerd bestellen leidt namelijk tot hoge proceskosten. Daarom is het des te belangrijker om juist op dit gebied de controle te krijgen en transparantie te creëren.

Op de volgende pagina's willen wij u laten kennismaken met onze eProcurement-oplossingen en u laten zien dat u meer kunt besparen met elektronisch inkopen. Ook als u internationaal actief bent. Onze experts op het gebied van eProcurement staan in 18 Europese landen voor u klaar. Maak er gebruik van!

Uw voordelen

met eProcurement

Meer controle

eProcurement maakt een einde aan het zogenaamde Maverick Buying (buiten contracten om inkopen) door behoeften te bundelen en de bestelling uitsluitend te verwerken via gekwalificeerde leveranciers tegen overeengekomen voorwaarden.

Minder proceskosten

De proceskosten voor het afroepen van bestellingen van indirecte en laagwaardige goederen liggen vaak ruim boven de inkoopprijs. eProcurement biedt volledige transparantie: bestellingen worden rechtstreeks vanuit de onderhandelde catalogus gedaan tegen de bekende voorwaarden.

Geoptimaliseerde processen

Tijd is geld. Met eProcurement bespaart u beide en kunt u zich op echt belangrijke taken concentreren zoals het onderhouden van relaties met leveranciers.

Meer duidelijkheid

De afzonderlijke stappen van een inkoop worden transparant en begrijpelijk. U kunt controleren wie welke goederen heeft aangevraagd en wie vervolgens de aanvraag heeft goedgekeurd.

5 dingen die u moet weten over elektronische inkoop

De geschikte oplossing voor elke behoefte.

Onze aanpak: het end-to-end proces.

1. De dynamische catalogus

Open Catalog Interface (OCI/PunchOut)

OCI of PunchOut zijn gestandaardiseerde interfaces voor het uitwisselen van catalogusgegevens tussen uw inkoopplatform en onze webshop. Wij ondersteunen tot OCI 4 en PunchOut niveau 1 en 2.
Eenvoudig
Directe toegang tot onze catalogusgegevens via internet zonder deze vooraf te hoeven installeren.

Comfortabel
Doorverwijzing naar ons externe winkelsysteem, vervolgens directe terugverwijzing van de winkelwagen naar uw ERP-systeem.

Actueel
Altijd met uw prijzen en de laatste technische beschrijvingen, productafbeeldingen, verpakkingsafmetingen en productcodes.

Algemene beschikbaarheid van artikelen

U ontvangt realtime beschikbaarheidsgegevens voor alle producten. Zo heeft u altijd toegang tot de actuele voorraad en voorkomt u vertragingen of knelpunten bij de inkoop.

2. De elektronisch-statische catalogus

De elektronisch-statische catalogus is de meest omvattende oplossing die u kunt gebruiken. U profiteert van de overzichtelijkheid van een catalogus in combinatie met de actualiteit van het web (API-feed).

Indelingen voor een elektronisch-statische catalogus die wij ondersteunen: BMEcat, CIF, Excel, CSV en TXT.

Individueel
Assortimenten (productgroepen, fabrikanten etc.) kunnen individueel worden aangepast. Eveneens zijn klantspecifieke classificaties en materiaal- of artikelnummers mogelijk.

Gedetailleerd
Naar wens verrijkt met informatie over aantallen, prijzen, afbeeldingen, constructietekeningen en andere aanvullende informatie.

Efficiënt
Hoge mate van controle door gedefinieerde leveranciers.

3. De elektronische documentuitwisseling

Electronic Data Interchange (EDI)

Een belangrijk onderdeel van het end-to-end proces is onze EDI-oplossing, die wordt gebruikt om bestellingen, orderbevestigingen en facturen uit te wisselen tussen uw systeem en dat van ons.

Snel
Zeer snelle gegevensoverdracht zonder mediaonderbrekingen.

Duurzaam
Vermindert het papierverbruik.

Efficiënt
Verlaagt procestijden/-kosten.

  • Communicatieprotocollen / transactiestandaarden: SFTP, OFTP, HTTPS, SMTP
  • EDI-formaten: EDIFACT, OpenTrans, XCBL, CXMLSAP, IDOC's, ORDERS0x, ZugFerd, XRechnung

4. Customized Web & Special Agreement

Online oplossing

Customized Web is de 'kleine' oplossing voor een geoptimaliseerde inkoop van materialen zonder een eigen eProcurement-systeem.

Special Agreement is de reguliere registratie in onze webshop.


Individueel
Op maat gemaakte voorwaarden en assortimenten, en indien gewenst uw eigen bedrijfslogo op de website van kaiserkraft.

Functioneel
Uitgebreide zoekmogelijkheden en andere intelligente functies.

Uitbreidbaar
Specifieke budgetlimieten, gebruikersbeheer en goedkeuringsprocedures mogelijk.

Goedkeuring

Wijs verschillende rechten toe aan individuele gebruikers binnen een account. Dit maakt het eenvoudig om goedkeuringsworkflows te implementeren.

Uw ontbrekende stukje van de puzzel?

Alle informatie over eProcurement en Customized Web is ook te vinden in onze eProcurement-brochure.

Hier leest u van welke gegevensformaten en classificaties wij gebruikmaken en hoe ook u binnen korte tijd uw materiaalinkoop kunt vereenvoudigen.

Uw contact met ons!

Onze eProcurement-specialisten staan klaar om uw vragen te beantwoorden.
Maak gewoon een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek – ook bij u op locatie.

Neem gratis en vrijblijvend contact met ons op.

Selecteer een optie